Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

ΘΕΜΑ:"Η ΕΛΙΑ"

  • Παρατηρήσαμε εικόνες (η ελιά, ελιές) και τον πίνακα "Λιομάζωμα" του Θεόφιλου και συζητήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο απο την ελιά καταλήγουμε στη παραγωγή λαδιού.Μιλήσαμε ακόμα και για τη σημαντικότητα του λαδιού ως μέρος της υγιείνης διατροφής
  • Δραματοποίηση: Το μάζεμα της ελιάς
  • Τραγούδι :                                             "Η ΕΛΙΑ"
Δεντράκι ευλογημένο
και πάντα φουντωτό
με τις ελιές γεμάτο, 
είναι μες στον αγρό.
Λαδάκι για φαγάκι
θα γίνουν οι ελιές
και φωτεινό καντήλι
θα ανάβουν οι εκκλησιές.
              
  • Διαβάσαμε απόσπασμα απο το ποίημα "Η ΕΛΙΑ" του Κ.Παλαμά και ζωγραφίσαμε.

  • Σειροθέτηση των φύλλων της Ελιάς (απο το μικρότερο στο μεγαλύτερο)
  • Ομαδική εργασία: Κατασκεύη της Ελιάς (χρησιμοποιώντας αληθινά φύλλα ελιάς)

         Διαβάσαμε επίσης τον μύθο της διαμάχης της θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα .

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

ΘΕΜΑ: "ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ"

Συζήτηση για το φθινόπωρο (οι αλλαγές του καιρού, τι ρούχα φοράμε, ζώα και χρώματα του φθινοπώρου κλπ).
Φθινοπωρινά Τραγούδια: (ενδεικτικά):

1.Πέφτουν τα φύλλα απ'τα δεντράκια
ήρθαν τα πρώτα τα συννεφάκια
Του φθινοπώρου είν' η αρχή
Καλως μας ήρθες πρώτη βροχή
Πλιτς!Πλατς!Πλιτς!Πλατς!
η κάθε στάλα
Πλιτς!Πλατς!Πλιτς!Πλατς!
στο σπίτι τρεχάλα!

2.Έρχεται φθινόπωρο!φώναξε τ' αγέρι
χελιδόνια φύγετε στου νοτιά τα μέρη
  Έρχεται φθινόπωρο! λέει το συννεφάκι
Πρωτοβρόχια φτάνουνε, ξέψυχο δεντράκι.
                               Έρχεται φθινόπωρο!είπε το σχολείο                                   
Τα λουλούδια κλείστηκαν μέσα στο βιβλίο.


Μουσικοκινητική: Τραγουδήσαμε το παρακάτω κάνοντας τις αντίστοιχες κινήσεις:
"Η βροχή δες πως πέφτει, πως κυλά
η βροχή δες πως πέφτει χαμηλά
και κυλά και μαζεύεται στη γη
και κυλά ποταμάκι να γενεί"

Δραματική Τέχνη: Με τη μουσική "Φθινόπωρο" από τις 4 εποχές του Vivladi, μεταμορφωθήκαμε σε φύλλα δέντρων που τα παρασύρει ο αέρας σιγά και γρήγορα, έπειτα γίναμε οι στάλες της βροχής (ψιχαλίζει και μετά καταιγίδα). Τέλος, περπατήσαμε στο δάσος και ξαφνικά έπιασε μια καταιγίδα, ανοίξαμε τις ομπρελίτσες μας και τρέξαμε να κρυφτούμε...... (και η συνέχεια στη φαντασία σας)!

Ομαδικό Κινητικό Παιχνίδι Ετοιμότητας: "Βρέχει" - Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ισάριθμες ομάδες και τοποθετήθηκαν στις δυο άκρες της αίθουσας (η κάθε ομάδα είναι και από ένα συννεφάκι). Όταν χτυπούσα τα χέρια μου μια φορά οι δυο ομάδες άλλαζαν θέσεις προχωρώντας όμως στις μύτες των ποδιών "κάνοντας" έτσι τις ψιχάλες της βροχής. Με δυο χτυπήματα των χεριών μου, τα παιδιά ξαναλλαζαν θέσεις, πηγαίνοντας απέναντι,αυτή τη φορά όμως με γρήγορα και δυνατά βήματα "κάνοντας" έτσι την καταιγίδα.

Ατομική εργασία- Κολλάζ: "Φθινοπωρινό δεντράκι" 


Ατομική εργασία: "Πολύχρωμη ομπρελίτσα"




Ομαδική εργασία: "Καταιγίδα"



Μετά τη βροχή...βγαίνει το ...ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ!
  • Παρατήρηση εικόνων σαλιγκαριών και συγκέντρωση των γνώσεων μας για το ζωάκι αυτό
  • Τραγούδι :"Σαλιγκάρι"
  • Σαλιγκαροδρομίες (αγώνες ταχύτητας - τα παιδιά σέρνονταν στο πάτωμα και ο πιο γρήγορος κέρδιζε!)
  • Ατομική κατασκευή: "Σαλιγκάρι"