Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2011

"ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ...ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ..."

Η ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ

-Διαβάσαμε το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας

-Έδωσα στα παιδιά έξι εικόνες απο σκηνές του παραμυθιού, τις οποίες έπρεπε να τοποθετήσουν στη σωστή χρονική σειρά με βάση την ιστορία. Έπειτα τα παιδιά βλέποντας αυτές τις εικόνες, αναδιηγήθηκαν το παραμύθι.
Έτσι προέκυψε και αυτό το κολλάζ....



-Δραματοποίηση του παραμυθιού (παιχνίδι ρόλων)

-Κινητικό Παιχνίδι: Περπατώ,περπατώ εις το δάσος όταν ο λύκος δεν είναι εδώ...


-Διάβασα στα παιδιά την ιστορία "Ο καλός λύκος και η Κοκκινοσκουφίτσα" - Συγκρίναμε τις δυο ιστορίες, τα παιδιά είπαν τη γνώμη τους, ποια τους άρεσε περισσότερο και γιατί.

-Ατομική εργασία: Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο λύκος (κολλάζ και ζωγραφική)



-Τέλος,παίξαμε κουκλοθέατρο στα παιδιά την κλασσική ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας

Η ζωγραφιά που ζήτησε η christen:

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

ΘΕΜΑ:"ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ"

  • Είδαμε φωτογραφίες αθλητών του καλλιτεχνικού πατινάζ και αγώνων σκι. Τις περιγράψαμε, τα παιδιά μίλησαν για τις δικές τους  εμπειρίες στα παγοδρόμια.


  • Παραμύθι: "Στα χειμερινά σπορ"

  • Ατομική εργασία: Κατασκευή : "Ο ΣΚΙΕΡ"



  • Κίνηση: Κινηθήκαμε όπως οι αθλητές των φωτογραφιών.Πήραμε τις ανάλογες στάσεις σώματος....

Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου 2011

ΘΕΜΑ:"ΕΝΑ ΣΠΟΥΡΓΙΤΑΚΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ..."

  • Διαβάσαμε  τις ιστορίες "Ο σπουργίτης και το ουράνιο τόξο" απο το Ανθολόγιο Α΄τάξης του ΟΕΔΒ και "Πως ένα άλογο κι ένας σπουργίτης βοηθούν ο ένας τον άλλον" απο το παλιό Ανθολόγιο του δημοτικού!!

  • Ποιήμα:           "Το πουλάκι"
                     Τικ, τικ! Ανοίχτε μου παιδιά!
                    Εγώ δεν έχω πια φωλιά, 
                    τη σκέπασε το χιόνι.
                    Έξω, μαυρίλα,παγωνιά
                    Και στη ζεστή σας τη γωνιά
                    καλή φωτιά φουντώνει....
  • Τραγούδι: "Ένα σπουργιτάκι τόσο δα μικρό..."

  • Επίσης ακούσαμε το τραγούδι "Ο ΣΠΟΥΡΓΙΤΗΣ" απο το cd "Κάτω απο ένα κουνουπίδι".πολύ ωραίο!!

  • Ζωγραφίσαμε τα σπουργιτάκια





  • Κινηθήκαμε όπως τα μικρά σπουργιτάκια και ψάξαμε για τη τροφή μας

Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

ΘΕΜΑ:"ΟΙ ΕΣΚΙΜΩΟΙ"

  • Παρατήρηση και περιγραφή εικόνων των εκιμώων αλλά και των σπιτιών τους (igloo) και συζήτηση: πως ζουν οι εσκιμώοι, που ζουν,με τι τρέφονται, πως φτιάχνουν τα ρούχα τους,απο τι είναι φτιαγμένα τα σπίτια τους...

  • Παραμύθι: Στη χώρα των εσκιμώων

  • Ποίημα: "ΟΙ ΕΣΚΙΜΩΟΙ"
    ΄        Οι Εσκιμώοι μένουνε σε μέρη παγωμένα.
              Ακόμα και τα σπίτια τους με πάγο είναι
              φτιαγμένα.

              Μ' έλκυθρα ταξιδεύουνε.....τις φώκιες
              κυνηγούνε.
              Και για να μην κρυώνουνε, γούνες
              χοντρές φορούνε.



  • Ατομική εργασία: Κολλάζ " Ο ΕΣΚΙΜΩΟΣ"



  • Kατασκευή: ΚΑΔΡΑΚΙ ΕΣΚΙΜΩΟΥ (αυτό το έφτιαξαν τα μεγάλα παιδιά (4ετών) στο άλλο τμήμα του παιδικού)



Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2011

ΘΕΜΑ:"ΖΩΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΟΥΣ"

Εισαγωγική δραστηριότητα: Είδαμε εικόνες από τον Βόρειο Πόλο και των ζώων που ζουν εκεί (πιγκουίνοι, πολικές αρκούδες, φώκιες) και τις περιγράψαμε.Συζητήσαμε για το τι τρώνε τα ζωάκια, τις συνθήκες επικρατούν εκεί κλπ

Κίνηση: Περπατήσαμε όπως οι πιγκουίνοι


Παραμύθι: "Ο Πίγκου κάνει ζημιές"

Ατομική εργασία: Κατασκευή :ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ




Ο δικός μου...!!!



Το πατρόν για τον πιγκουίνο (το οποίο βρήκα στο blog hartaetoi) :





Ομαδικό κολλάζ: Η ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΟΥΣ


Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

ΧΕΙΜΩΝΑΣ- ΜΕΣΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

Αρχικά συζητήσαμε για τους τρόπους αντιμετώπισης του κρύου:
  • ζεστά ρούχα
  • χαλιά
  • μέσα θέρμανσης

Είδαμε φωτογραφίες απο διάφορα μέσα θέρμανσης (καλοριφέρ,τζάκι ,σόμπα,κλιματιστικό κ.α.) και τα παιδιά κατονόμασαν αυτά που ήξεραν.

Κάναμε μια συζήτηση για το πως ζεσταίνονταν οι άνθρωποι τα παλιά τα χρόνια και επίσης για το πως ζεσταίνονται τα ζώα, αν έχουν και αυτα καλοριφέρ κλπ.....

Μετρήσαμε πόσα καλοριφέρ έχουμε σε κάθε τάξη. (μαθηματικά)


Θεατρικό Παιχνίδι με τη μουσική "Χειμώνας" του Vivaldi-4 εποχές με θέμα : "Μια χειμωνιάτικη ημέρα στο δάσος...."

Ομαδική εργασία: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ :" ΤΟ ΤΖΑΚΙ" (κολλάζ)


Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2011

ΘΕΜΑ:"TO XIONI - O XΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ"

Στην ενότητα του χειμώνα εντάσσεται και αυτό το θέμα...

  • Συζητήσαμε για το χιόνι (τι χρώμα έχει, πως φτιάχνεται, πότε έχουμε χιόνια κλπ)



  • Ποίημα: "Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ" της Έλλης Αλεξίου
                       "Πιπεριά για μύτη, κάρβουνα για μάτια
                        για τα δυο του χέρια,ξύλα δυο κομμάτια.
                        Να, και για καπέλο μια παλιοκανάτα
                        κοντοστρουμπουλάτος σα χοντροπατάτα.
                        Όσοι θα περνάνε και θα τον κοιτάζουν
                        θα χαμογελάνε.....και θα τον θαυμάζουν."

  • Κινητικό παιχνίδι: "Πως το νερό μετατρέπεται σε χιόνι..." (όπου κάναμε κινήσεις -ξαπλώναμε όπως το νεράκι βρίσκεται στο έδαφος ,ένα παιδί έκανε τον ήλιο που ζέσταινε το νερό,μετα γίναμε σύννεφα κλπ"

  • Ατομική εργασία: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΥ