Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

ΘΕΜΑ:"ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ"

Η ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΚΑΡΤΟΥΛΑ ΜΑΣ!!!

ΤΟ ΚΑΛΑΘΑΚΙ...



ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΕΡΙΑ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
(εύκολη κατασκευή από ρολό υγείας)


 
 
 
Πατρον για τη κάρτα δεν έχω δυστυχώς Λέττα μου. Βρήκα όμως τα αρχικά κομμάτια με τα οποία έφτιαξα το κοτοπουλάκι.Εκτυπωσε το σε Α4 και έπειτα κάνε μεγέθυνση ή σμίκρυνση - ανάλογα τι θες
Ελπίζω να σε βοηθήσει:
 


Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

ΘΕΜΑ: "ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ:Η ΠΑΣΧΑΛΙΑ"

  • Παρατηρήσαμε τα άνθη της πασχαλιάς, τα μυρίσαμε.



  • Αναφέραμε την ιστορία της :
Η Πασχαλιά είναι δέντρο ευλογημένο από την Παναγία
Ο λαός λέει ότι όταν σταύρωσαν το Χριστό, η Παναγία ήταν πολύ στεναχωρημένη, ταλαιπωρημένη και τσακισμένη από τον πόνο και το κλάμα. Περπάτησε λίγο και κάθισε να ξεκουραστεί κάτω από ένα δέντρο που ήταν γεμάτο φύλλα αλλά όχι άνθη. Δεν άνθιζε ποτέ. Κουρασμένη καθώς ήταν, αποκοιμήθηκε. Το δέντρο τότε, άρχισε σιγά-σιγά να ρίχνει όλα του τα φύλλα και να σκεπάζει απαλά τη Παναγία για να τη ζεστάνει. Όταν η Παναγία ξύπνησε, πρόσεξε τα γυμνά κλαδιά του δέντρου και προς στιγμήν απόρησε. Μα σαν είδε όλα εκείνα τα φύλλα που τη σκέπαζαν και τη ζέσταναν , ευλόγησε το δέντρο λέγοντας : «Να είσαι πάντα ευλογημένο και μοσχοβολημένο».  Με την ευλογία της Παναγίας το δέντρο γέμισε με καταπράσινα φύλλα και άνθισε για πρώτη φορά. Ονομάστηκε Πασχαλιά. Είναι η ευλογημένη Πασχαλιά με τα μοσχοβολημένα εκείνα  λουλούδια που ανθίζουν το Πάσχα.


  • Ποίημα: "Η ΠΑΣΧΑΛΙΑ"
Με λουλούδια στολισμένη, καμαρώνει η Πασχαλιά
την Ανάσταση προσμένει με στολίδια λαμπερά.
Να, σε λίγο οι κοπέλες τον επιτάφιο στολίζουν
μ'ανθοδέσμες ζηλευτές την ευωδιά σκορπίζουν.

  • Τα παιδιά ζωγράφισαν τη πασχαλιά και ενώνοντας όλων τις ζωγραφιές δημιουργήσαμε αυτό το όμορφο δεντράκι, βασισμένη σε μια ιδέα που πήρα απο το 1ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Κερατσινίου.


Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

ΘΕΜΑ:"ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ"

ΚΥΚΛΟΣ- ΤΡΙΓΩΝΟ- ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ- ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ



  • Αναγνώριση των αντικειμένων της τάξης που έχουν το συγκεκριμένο σχήμα

  • Ομαδοποίηση του οικοδομικού υλικού΄ως προς το σχήμα

  • Ζωγραφική και κολλάζ των σχημάτων






  • Δημιουργήσαμε τα σχήματα με τα σώματα μας
κύκλος


τρίγωνο


τετράγωνο


Κυριακή 3 Απριλίου 2011

ΘΕΜΑ:"ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ"

"Ο ΓΙΑΤΡΟΣ"
Τα παιδιά περιέγραψαν τις δικές τους εμπειρίες απο επισκέψεις τους σε παιδίατρους.Συζητήσαμε για τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο γιατρός για να μας εξετάσει, για τις επισκέψεις που κάνει αυτός στο σπίτι όταν εμείς δε μπορούμε να πάμε γιατί είμαστε πολύ άρρωστοι, για το ιατρικό βαλιτσάκι που κουβαλάει και τι περιέχει κλπ κλπ

Ποίημα: "Όταν αρρωσταίνω
               όταν δε μπορώ
               η μαμά μου αμέσως φέρνει
               το γιατρό"

Παιχνίδι ρόλων: Ένα παιδί έκανε τον γιατρό και τα άλλα ήταν οι άρρωστοι.

Ατομική εργασία: Κατασκευάσαμε το βαλιτσάκι του γιατρού και μέσα βάλαμε χειρουργικά γάντια και ένα γλωσσοπίεστρο.




"Ο ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ"

Όλα τα παιδιά έχουν αγοράσει ψωμί με τη μαμά τους από το φούρνο της γειτονιάς τους. Συζητήσαμε λοιπόν για τα προϊόντα που παίρνουμε απο τον φούρνο, για τον τρόπο παραγωγής του ψωμιού, για τις γιαγιάδες που ζυμώνουν στο σπίτι το ψωμάκι....

Τραγούδι: "Πλάθω κουλουράκια!"

Ποίημα: "Ο ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ"
             Κάτασπρα είμαι ντυμένος και πολύ αλευρωμένος
             φρέσκα,μαλακά ψωμάκια τραγανά παξιμαδάκια.
         Φουρνίζω,ξεφουρνίζω, τη κοιλίτσα σας γεμίζω
                                                ακούστε μια συμβουλή:να τρώτε μπόλικο ψωμί!

Παραμύθι: "Το ζυμαράκι"

Φτιάξαμε ψωμί στον παιδικό σταθμό με την πολύ εύκολη συνταγή που παραθέτω εδώ:

1 κόκκινη φαρίνα ΄-αλεύρι
1 κουτάκι μπύρα
1 κουταλιά σούπας λάδι
1 κουταλάκι αλάτι

Τα παιδιά ζύμωσαν με γάντια, μετά αφήσαμε τη ζύμη να ξεκουραστεί για 30 λεπτά. Έπειτα τα πλάσαμε σε μικρά ατομικά καρβελάκια και τα ψήσαμε για 50 λεπτά στους 180-200 βαθμούς. Τα ψωμάκια έγιναν πολύ νόστιμα!!!



"Η ΚΟΜΜΩΤΡΙΑ"


Τα παιδιά μας μίλησαν για τις εμπειρίες τους από τις κομμώτριες, τα εργαλεία που χρησιμοποιούν(ψαλίδι,βούρτσα,πιστολάκι,σαμπουάν κ.α.) , το τι μπορούμε να κάνουμε στα μαλλιά μας κλπ

Ποίημα: "Εδώ στον κομμωτή ελάτε εσείς μαζί
              κουρεύω με χάδι, ξυρίζω με λάδι.
              Κόβω το μαλλάκι και φίνο κεφαλάκι
              σου κάνω στο λεπτό με τέχνη ομολογώ."

Ζωγραφική: Η ΚΟΜΜΩΤΡΙΑ


"Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ"
Συζήτηση για το επάγγελμα του ταχυδρόμου, την εξέλιξη μέσα στα χρόνια.

Ποίημα: "Στο χωριό μας πάλι, ο ταχυδρόμος φτάνει
               και στους ώμους κρατά τη τσάντα τη βαριά.
               Περπατάει σκυφτός, είναι και βιαστικός
               γιατί και σε άλλα μέρη, τη χαρά θα φέρει."

Παραμύθι:"Η αλεπού ταχυδρόμος"

Ανταλλαγή γραμμάτων: Τα παιδιά δίπλωσαν σελίδες περιοδικού, τις έβαλαν σε φακέλους, κόλλησαν τα γραμματόσημα-αυτοκόλλητα  και τα..."έστειλαν" στους φίλους τους.