Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2013

ΘΕΜΑ:" Η ΣΠΟΡΑ"

Παρατηρήσαμε πολλές φωτογραφίες που αφορούν στις γεωργικές εργασίες αυτής της εποχής, συζητήσαμε για το επάγγελμα του γεωργού και τα εργαλεία του.
Επίσης συζητήσαμε για το τι χρειάζεται ένα μικρο σποράκι για να μεγαλώσει.

  • Αναγνώριση - Ταξινόμηση - Προμαθηματικές ασκήσεις
Τη πρώτη μέρα που ασχοληθήκαμε με το θέμα αυτό έδειξα στα παιδιά διάφορα είδη όπως:φακές, ρεβύθια, ρύζι,κριθαράκι τα οποία τα παιδιά αναγνώρισαν και ονόμασαν.
Έπειτα το κάθε παιδί είχε μπροστά του ένα πιάτο με όλα αυτά

και κάθε φορά ακολουθούσαν και μια διαφορετική δική μου οδηγία. π.χ. ξεχωρίστε μόνο όσα είναι κίτρινα, βρείτε το πιο μικρό ή το πιο μεγάλο, βρείτε όσα είναι στρογγυλά , κρατήστε στο χεράκι σας μόνο ένα ρεβύθι και πολλά άλλα!!Το παιχνίδι κράτησε αρκετή ώρα και άρεσε πολύ στα παιδιά!


  • Μουσικο - μαθηματικό παιχνίδι
Αφου στη προηγούμενη δραστηριότητα ορίσαμε μεγάλες, μικρές, μέτριες ποσότητες σπόρων έβαλα σε κουτάκια ρεβύθια (στο ένα κουτί πολλά ρεβύθια, στο άλλο κουτί λίγα, στο άλλο ένα ρεβύθι και στο άλλο κανένα ). Έπειτα τα κουνούσα και τα παιδιά απο το θόρυβο που έκαναν τα ρεβύθια μες στο κουτί, έπρεπε να μαντέψουν σωστά τη ποσότητα που περιείχε κάθε φορά το κουτί.

Μετά έδωσα τα κουτιά στα παιδιά κι εκείνα με τη σειρά τους δημιουργούσαν αυτοσχέδια μουσικά όργανα βάζοντας όποιον σπόρο ήθελαν μέσα και κουνόντας τα άκουγαν τους ήχους.



  • Δραματοποίηση: Τα παιδιά έγιναν μικρά σποράκια που κοιμούνται στο χώμα όταν τα σπέρνει ο γεωργός. Μέχρι που έρχεται ο ήλιος και τα χαιδευει με τις ακτίνες του και η βροχή που τα ποτίζει...και τότε τα σποράκια κουνιούνται σιγά-σιγά, απλώνουν τα χεράκια τους (ρίζες) , κοιτούν τον ήλιο σηκώνονται αργά και βγάζουν βλαστούς και πράσινο φύλλωμα (πράσινα υφάσματα).

  • Μουσικοκινητική (όπου τα παιδιά έκαναν τις αντίστοιχες κινήσεις):
"Το σποράκι"
Ήμουν ένα σποράκι μικρούλι τόσο δα
σαν έβρεξε με έσπειραν στο χώμα έτσι δα.
Σιγά-σιγά μεγάλωσα κι έφτασα ψηλα
και φύλλα δείτε που έβγαλα μεγάλα και μικρά.
Αέρας όμως φύσηξε και μ΄έγειρε βαθειά
μα κι η βροχή με πότισε και βγήκα πιο ψηλα.
Με βοήθησε ο ήλιος και μ΄έκανε γερό
και έδωσα το θέρος πολύ χρυσό καρπό.
  •  Ζωγραφική
Τα παιδιά ξεχώρισαν και ζωγράφισαν μόνο τα εργαλεία του γεωργού

 
  • Ομαδική εργασία "Ο γεωργός πάει στον αγρό"
Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες (κάποια ζωγράφισαν με πινέλο τα βουνά, κάποια με σφουγγαράκια χρωμάτισαν τον ουρανό κλπ) και το αποτέλεσμα νομίζω πολύ όμορφο!!!!
 
 
  • Πείραμα
Αφού συζητήσαμε για το τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει, τα παιδιά φύτεψαν φακές και αποφασίσαμε να φυτέψω κι εγώ φακές σε ένα πλαστικό ποτηράκι και να το τοποθετήσω δίπλα στα κεσεδάκια των παιδιών σε σημείο που τα βλέπει ο ήλιος αλλά εγώ να το ποτίσω μόνο τη πρώτη μέρα ενώ τα παιδιά τα ποτίζουν καθημερινώς με στόχο να παρατηρήσουμε αν θα μεγαλώσουν και οι δικές μου όπως των παιδιών. (η φωτογραφία τραβήχτηκε τη πρώτη μέρα.... για να δούμε τι θα γίνει στη συνέχεια......)

 
  • "Ένα φυτό μεγαλώνει" - ατομική εργασία (χρήση ψαλιδιού, κολάζ)
Τα παιδιά έκοψαν μόνα τους τα τρια διαφορετικά σχέδια και έπειτα τα κόλλησαν σε χαρτί Α4, αφού πρώτα τα έβαλαν στη σωστή χρονική σειρά.
 
 

 


 

11 σχόλια:

  1. Ωραία τα της σποράς σας!!!!! μπράβο σας!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταπληκτικά όλα !!!!!!!!!!!!! Και οι ιδέες σου με τα σποράκια πρωτότυπες .
    Θα τις κάνω κι εγώ .
    Ένα ακόμη μεγάλο μπράβο από εμένα για την υπέροχη δουλειά σου !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Βούλα για τα τόσο ωραία λόγια :) :)

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραία προσέγγιση κι ενδιαφέρουσες ιδέες για τα σποράκια !!! Καλή δημιουργική συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πολύ ωραια όλα!!! μια ερωτηση το σπορακι που εχετε στην μουσικοκινητικη είναι καποιο τραγουδακι που μπορούμε να βρεουμε στο youtube; Ευχαριστω πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή