Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

"ΜΜΜΜμελισσούλες τριγύρω......."

  • Παρατηρήσαμε διάφορες φωτογραφίες και συζητήσαμε για τη κοινωνία των μελισσών, τα προϊόντα τους και τη σπουδαιότητα τους για τους ανθρώπους.


  • Παιχνίδι: Περνά-περνά η μέλισσα

  • Ομαδική εργασία
Φτιάξαμε τη κυψέλη και γύρω-γύρω κολλήσαμε τις μελισσούλες που ζωγράφισαν τα παιδιά


  • Φύλλο εργασιας που αφορά στη δομή της κοινωνίας των  μελισσών




Παράλληλα ασχοληθήκαμε με τη φωνούλα Μ.
  • Τα παιδιά είπαν όσες λεξούλες γνώριζαν απο Μ και ήταν πάαααρα πολλές!!



  • Φτιάξαμε το Μ με γλωσσοπίεστρα

 
 

  • και με μαρκαδόρους φτιάξαμε πολλά-πολλά Μ


  • Παίξαμε με τα αυτοκινητάκια μας, ακολουθήσαμε τη διαδρομή του Μ (ιδέα απο το ιστολόγιο: Μέσα σ' ένα σεντουκάκι )




  • Φύλλο εργασίας απο το ιστολόγιο της Ανθής αλλά διαφοροποιημένο και πιο ευκολο:




  • Τέλος το κάθε παιδί ζωγράφισε τη δική του μέλισσα και το δικό του Μ :



 

 
 

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

ΘΕΜΑ:"25η ΜΑΡΤΙΟΥ"

Oι εργασίες μας για την 25η Μαρτίου:

Οι σημαιούλες μας με τους ήρωες του '21


Το κρυφό σχολειό



 

Τα καράβια των Ελλήνων (αυτή η υπέροχη ιδέα είναι απο το ιστολόγιο  προσχολικά )
 


 


Η ζωγραφιά μας με τον Άγγελο να δίνει τον κρίνο στην Παναγία


 
 
 

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

ΘΕΜΑ: "Η ΑΝΟΙΞΗ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΜΕ ΧΑΡΕΣ ΚΑΙ ΓΕΛΙΑ ΠΑΛΙ..."

Επιτέλους μας βοήθησε ο ανοιξιάτικος καιρός να γεμίσουμε τη τάξη μας χρώματα...
Αρχικά εγώ έφτιαξα δυο μεγάλα λουλούδια....

 
και έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους
 


 
έτσι δημιουργήσαμε έναν κήπο μέσα στη τάξη μας με πολλά πολύχρωμα λουλουδάκια:
 
Μάθαμε το αίνιγμα για το χελιδόνι: "Απο πάνω σαν τηγάνι
                                                           απο κάτω σαν βαμβάκι
                                                           απο πίσω σαν ψαλίδι."
και το ζωγραφίσαμε
 

 
Κάναμε το παρακάτω ανοιξιάτικο φύλλο εργασίας...
 
 


Το χρωματίσαμε.....


 
και κάπως έτσι γέμισε η τάξη μας ανοιξιάτικες μυρωδιές και χρώματα...........
 

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

ΘΕΜΑ: "ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ"

Τις προηγούμενες μέρες ασχοληθήκαμε με ....σχήματα: κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο και ορθογώνιο.

  • Ψάξαμε στη τάξη μας  και αναγνωρίσαμε διάφορα σχήματα (π.χ. τον πίνακα καιρού με κυκλικό σχήμα , το τρίγωνο με το οποίο λέμε τα κάλαντα , το τετράγωνο κουτί στο οποίο τακτοποιούμε τα παιχνίδια μας, τα ορθογώνια τραπέζια στα οποία καθόμαστε και άλλα πάρα πολλά που είπαν τα παιδιά)

  • Προσπαθήσαμε με το σώμα μας να πάρουμε τη μορφή σχημάτων με διάφορους τρόπους




  • Τα φτιάξαμε με πλαστελίνη




  • Τα φτιάξαμε με ξυλάκια





  • Παιχνίδι ομαδοποίησης αντικειμένων (Συγκέντρωσα διάφορα αντικείμενα με διαφορετικό σχήμα και το κάθε παιδί διάλεγε ένα αντικείμενο και το τοποθετούσε κάτω απο το σωστό σχήμα)


Έπειτα μετρήσαμε πόσα αντικείμενα βρήκαμε για το κάθε σχήμα και γράψαμε απο κάτω τον αριθμό.


  • Ψυχο-κινητικό παιχνίδι
Τοποθέτησα σε τέσσερα διαφορετικά σημεία της τάξης τα εξής αντικείμενα: ένα cd, ένα τετράγωνο τουβλάκι απο το οικοδομικό υλικό , ένα τρίγωνο -κομμάτι απο παζλ  και ένα ορθογώνιο - κομμάτι απο ένα τρενάκι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 4 ατόμων και έπρεπε να ακολουθήσουν γρήγορα και σωστά δικές μου εντολές. 
π.χ. -Γρήγορα όλοι στο τρίγωνο
       -Τώρα όλοι μαζί στο κύκλο
      -Η Μαρία να πάει στο τρίγωνο και οι υπόλοιποι στο τετράγωνο
      -Όλοι μάζι στο αντικείμενο που έχει ίδιο σχήμα με τα γυαλιά που φοράει ο Γιώργος
   
Το διασκεδάσαμε πολύ
 
 
 
 
 
 
 
  • Μάθαμε ρίμες για τα σχήματα απο το Meleniro
 
 
  • Παίξαμε με τον πίνακα διπλής εισόδου που βρήκα απο το ιστολόγιο της Ανθής
 Αρχικά τα παιδιά τοποθετούσαν τα σχήματα στη σωστή θέση...

 
Και έπειτα έψαχναν να βρουν που είναι το λάθος στον πίνακα.... και το διόρθωναν...
 
  • Φτιάξαμε ατομικά βιβλία για τα σχήματα:
Το κάθε παιδί έκοψε απο ένα τρίγωνο, ένα τετράγωνο, ένα ορθογώνιο και έναν κύκλο. Έπειτα το κόλλησε σε χρωματιστό χαρτί.

 
 

 
 
Και επειδή τα σχηματάκια μας έχουν και αυτά το καθένα το δικό τους όνομα όπως έχουμε και εμείς, γράψαμε το όνομα απο πάνω. Τα παιδιά αποφάσισαν ότι ήθελαν να το γράψουν μόνα τους και όχι να τους το γράψει η κυρία (όπως είχα σκεφτεί αρχικά να κάνω).
 
 
Ενώσαμε τις γραμμούλες ώστε να εμφανιστούν τα γνωστά μας σχήματα και έπειτα τα χρωματίσαμε
 



 
Όλα τα παραπάνω τα ενώσαμε και έτσι δημιουργήσαμε τα βιβλιαράκια μας για τα σχήματα.
 
 
  • Ομαδική κατασκευή: ΣΧΗΜΑΤΟΧΩΡΑ
 Φανταστήκαμε ποιοι και πως θα ήταν οι κάτοικοι στη χώρα των σχημάτων και κάναμε τη παρακάτω ομαδική εργασία (μέχρι και κυκλικά σκουλαρίκια βάλαμε!!!!)
 
 
 
  • Τελειώσαμε με το παρακάτω φύλλο εργασίας που είναι και ανοιξιάτικο!!!!!!!

 Tα παιδιά έφτιαξαν όμοια με τα αρχικά σχήματα στα φτερά της κάθε πεταλούδας:
 

 
και μετά τις ζωγράφισαν με ξυλομπογιές: