Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014

ΘΕΜΑ: "Η ΕΛΙΑ"

  • Παρατηρήσαμε φωτογραφίες της ελιάς και της παραγωγής λαδιού.

  • Δοκιμάσαμε ελίστες



  • Πείραμα:
Βάλαμε ένα κομμάτι ύφασμα σε ένα ποτήρι με νερό

κι ένα άλλο κομμάτι ύφασμα σε ένα ποτήρι με λάδι

Τα αφήσαμε να στεγνώσουν (για να τα ξεχωρίσουμε
έγραψα ΝΕΡΟ στο ύφασμα που είχαμε βρέξει με νεράκι)



 και την άλλη μέρα ανακαλύψαμε ότι το νερό έχει εξατμιστεί από το ύφασμα
 ενώ το λάδι είχε αφήσει μια κηλίδα πάνω στο χαρτί αλλά δεν είχε εξατμιστεί.



  • Δραματοποίηση: "Το μάζεμα της ελιάς"

  • Ομαδική εργασία :"Λιομάζωμα"

εν ώρα εργασίας 
 

το αποτέλεσμα!!


  • Φτιάξαμε ελιόψωμο (κοινή δραστηριότητα με τα παιδάκια του άλλου τμήματος ) με υλικά που έφεραν οι γονείς τους οποίους ευχαριστούμε πολύ!!
Διαβάσαμε τη συνταγή

Ρίξαμε τα υλικά

Ζυμώσαμε
 Κι όταν ψήθηκε το μοιραστήκαμε και το πήραμε σπίτι να το απολαύσουμε μαζί με τους γονείς μας!!!
 

Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2014

ΘΕΜΑ: "Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ"

  • Αφορμή για να ασχοληθούμε με τον κύκλο του νερού στάθηκε το παραμύθι:
"Το ταξίδι της Δροσούλας" από το περιοδικό Παράθυρο



  • Δραματοποίηση

Οι σταγόνες όλες μαζί σε ένα σύννεφο το οποίο κινείται
με τη βοήθεια του αέρα

Όταν φύσηξε λίγο πιο δυνατά , οι σταγόνες έπεσαν στη γη
και πότισαν τα χωράφια , κύλησαν και ενώθηκαν σε ένα ποτάμι

Έπειτα ήρθε ο ήλιος και τις ζέσταινε, τις ζέσταινε....
 
Ώσπου οι σταγόνες άρχισαν να εξατμίζονται
και να ανεβαίνουν στον ουρανό...
 
για να ενωθούν πάλι όλες μαζί μέσα σε ένα συννεφάκι!!! 



  • Ομαδική εργασία : "Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ"

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, διάλεξαν αυτό που ήθελαν να ζωγραφίσουν και χρωμάτισαν με σφουγγαράκια
 
Και ιδού το αποτέλεσμα!!! 
 
  • Ατομική εργασία: Δημιουργία εικονόλεξου "Η ιστορία της βροχής"
Τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες, εγώ τις έκοψα. Έπειτα διάβαζα την ιστορία και το κάθε παιδί επέλεγε την εικόνα που ταίριαζε και τη κολλούσε.

 

Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2014

ΘΕΜΑ :"ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΒΡΟΧΗ ΚΑΙ ΟΟΟΜΠΡΕΛΕΣ!!!!"

Οι πολλές βροχούλες αυτής της εποχής έδωσαν το ερέθισμα για να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό.
-Από που προέρχεται η βροχή;
-Είναι καλό για τους ανθρώπους, τα ζώα και τον τόπο μας να βρέχει;
-Τι μας προσφέρει;
-Πως ντυνόμαστε για να προφυλαχθούμε από τη βροχή;
-Μας αρέσει ο βροχερός καιρός;


  • Αναγνώριση ήχων :Τα παιδιά έκλεισαν τα μάτια και άκουσαν ηχογραφημένο τον ήχο της ψιχάλας, της βροχής και της καταιγίδας

  • Παίξαμε με τα δάχτυλά μας κάνοντας τον ήχο της σιγανής βροχής και της καταιγίδας.

  • Έπειτα ζωγράφισαν τη καταιγίδα και τις ψιχάλες της βροχής σε ένα χωρισμένο στη μέση Α4
 









  • Σύννεφο με βροχή (ατομική κατασκευή όπου τα παιδιά κόλλησαν κομμάτια αφρολέξ -από κάπου είχαν περισσέψει- πάνω στο σύννεφο , έκοψαν τις σταγόνες της βροχής. Εγώ τα κόλλησα κι έτσι φτιάξαμε ατομικά μομπιλ)



τώρα στολίζουν τη τάξη μας!!
 
  • "Βροχερά" κινητικά παιχνίδια
1) Μπάσκετ με ομπρέλα
Τα παιδιά προσπαθούσαν να "βάλουν καλάθι" μέσα στην ομπρέλα η οποία ήταν ανάποδα γυρισμένη




2) Βροχή-Αέρας-Ήλιος
Τα παιδιά  ακούν ποια από τις τρεις παραπάνω λέξεις λέω και κάνουν την ανάλογη κίνηση

Όταν έλεγα "βροχή" , περπατούσαν στις μύτες των ποδιών τους

Όταν έλεγα "αέρας" πήγαιναν προς τα πίσω σαν να τους παρασύρει ο άνεμος
 
 
Όταν έλεγα "ήλιος" η επιλογή κίνησης ήταν ελεύθερη
 
 
3)Μουσικό σύννεφο (παραλλαγή του παιχνιδιού μουσικές καρέκλες)
 
Δημιουργήσαμε ένα μεγάλο σύννεφο από υφάσματα
 
όσο παίζει η μουσική τα παιδιά χορεύουν έξω από το σύννεφο
 
μόλις σταματήσει η μουσική πρέπει γρήγορα όλα τα παιδιά να μπουν μέσα στο σύννεφο

 
  • Πείραμα : Βυθίζεται- Επιπλέει 
Πειραματιστήκαμε , παρατηρήσαμε και ανακαλύψαμε αντικείμενα που επιπλέουν στο νερό και άλλα που βυθίζονται...






  • Ομπρέλα (ατομική κατασκευή)
Δημιούργησαν πάλι τα μικρά χεράκια!!!





     
     
  • Το γράμμα Ο
  •  
    Τέλος ασχοληθήκαμε με τη φωνούλα Ο το αρχικό της ομπρελίτσας μας!!!
     
     
    Φτιάξαμε το Ο με τα χέρια , το στόμα και το σώμα μας
     



     
    Φτιάξαμε το Ο με πλαστελίνη

     
    Παιχνίδι με στεφάνι: Κάθε παιδί που έλεγε μια λεξούλα από Ο περνούσε μέσα από το στεφάνι που μοιάζει με Ο
     
    Φύλλο εργασίας από την ιστοσελίδα kidsactivities