Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2015

ΘΕΜΑ: "ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΕΣ ΑΝΟΙΞΗ!!!"

Άνοιξη.... η αγαπημένη μου εποχή!!!!

Φτιάξαμε πολύχρωμα λουλούδια με δαχτυλομπογιές για να στολίσουμε τη πόρτα της τάξης μας!

 
 
Τα χελιδόνια επέστρεψαν και εμείς κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας μαθηματικών από το ιστολόγιο της Ανθής.
 

 
Με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής του Arcimboldo....
 
 
φέραμε λουλούδια στη τάξη.....
 
 
παίξαμε , συζητήσαμε για τον πίνακα και φτιάξαμε κι εμείς με τη τεχνική του κολλάζ τη δική μας "Κυρία Άνοιξη" (ονομασία που έδωσαν τα παιδιά στον πίνακα)
 
 
 





 
 
Ζωγραφίσαμε μια κλασσική εικόνα της εποχής



 
 Τέλος κάναμε και μια ομαδική εργασία......
Βάψαμε με σφουγγάρια χαρτί του μέτρου:
και κολλήσαμε τις παπαρούνες (πατρόν από το Astropeleki )
 
 






Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2015

ΘΕΜΑ: "ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕΡΑΣ-ΝΥΧΤΑΣ"

Την εβδομάδα που μας πέρασε είχαμε μια πρώτη γνωριμία με την εναλλαγή μέρας-νύχτας.
  • Ρώτησα τα παιδιά :"Τι κάνουμε την ημέρα;" , "Τι κάνουμε τη νύχτα;"
Οι απαντήσεις τους:

  • Ένα κοριτσάκι έφερε στη τάξη το παρακάτω παιχνίδι (στο οποίο φαίνονται οι πλανήτες όταν έχει σκοτάδι):



οπότε επιβιβαστήκαμε στο διαστημόπλοιο μας
 
πήγαμε στο δωμάτιο του ύπνου για να έχουμε αρκετό σκοτάδι
 
και κάναμε προβολή στο τοίχο
 
 
 
 
  • Βιβλία που διαβάσαμε:



  • Παιχνίδια που παίξαμε

1) Παιχνίδι με την υδρόγειο σφαίρα (ιδέα από το ιστολόγιο Περί Νηπιαγωγών )

Κόλλησα ένα χαρτάκι πάνω στο σημείο που βρίσκεται η χώρα μας στην υδρόγειο σφαίρα και προσποιηθήκαμε ότι το φως του φακού είναι το φως του ήλιου. Γυρνούσα την υδρόγειο σφαίρα και τα παιδιά έπρεπε κάθε φορά να απαντούν αν στην Ελλάδα είναι μέρα (όταν ο φακός φώτιζε το σημείο) ή νύχτα (όταν ο φακός φώτιζε την άλλη πλευρά της σφαίρας).

 
2) Μουσικό - κινητικό παιχνίδι (ιδέα από το ιστολόγιο Περί Νηπιαγωγών )
 
Δυο παιδιά σε ζευγάρι παριστάνουν τη Γη, ένα παιδί παριστάνει τον ήλιο και φοράει στο κεφάλι το αντίστοιχο σύμβολο. Όσο παίζει μουσική το ζευγάρι (Γη) γυρίζει γύρω-γύρω. Όταν σταματήσει η μουσική πρέπει να πουν αν έχουν μέρα ή νύχτα ανάλογα με το ποιον κοιτάζει ο ήλιος. Το παιδί που έχει μέρα τραγουδάει τη "Καλημέρα" ενώ το παιδί που έχει νύχτα τραγουδάει το "Φεγγαράκι μου λαμπρό"
 



3) Αντίθετες έννοιες (τις κάρτες εκτύπωσα από το ιστολόγιο Los ninos )

ψάχνουμε, ψάχνουμε

και ναι!!!τα βρήκαμε όλα!!

  • "Μέρα-Νύχτα" :Ατομική εργασία (κολλάζ , χρήση πινέλου και ψαλιδιού)
Τα παιδιά ζωγράφισαν με μαρκαδόρους τη γη και την έκοψαν , κόλλησαν γκοφρέ στο φεγγάρι και με πινέλο έφτιαξαν τις ακτίνες του ήλιου. Τέλος κόλλησαν τα αστέρια.
 
εν ώρα δημιουργίας

έτοιμα τα καδράκια μας
 
 
 
 
  • Φύλλα εργασίας (προγραφή)

 

 
 
  • Φύλλο εργασίας (μαθηματικά) από το ιστολόγιο Los ninos 
 

 
 
  • Τέλος έδειξα στα παιδιά τον παρακάτω πίνακα ζωγραφικής:
 
 
Συζητήσαμε για τον πίνακα , τι δείχνει , αν μας αρέσει , ποια είναι τα χρώματα του και έπειτα τον αναπαραστήσαμε
 
το φεγγάρι- αγόρι έχει κλειστά μάτια και κρύβει
το μισό πρόσωπο του ήλιου- κορίτσι που έχει τα ματάκια της ανοιχτά

 
Διαβάσαμε την ιστορία αγάπης του ήλιου και του φεγγαριού από εδώ κα έπειτα πιάσαμε τα πινέλα μας και φτιάξαμε κι εμείς τους δικούς μας ανάλογους πίνακες!!!!
 
 

 


 
 

Κάποιοι προτίμησαν τις κηρομπογιές: