Τις προηγούμενες μέρες ασχοληθήκαμε με ....σχήματα: κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο και ορθογώνιο.
- Ψάξαμε στη τάξη μας και αναγνωρίσαμε διάφορα σχήματα (π.χ. τον πίνακα καιρού με κυκλικό σχήμα , το τρίγωνο με το οποίο λέμε τα κάλαντα , το τετράγωνο κουτί στο οποίο τακτοποιούμε τα παιχνίδια μας, τα ορθογώνια τραπέζια στα οποία καθόμαστε και άλλα πάρα πολλά που είπαν τα παιδιά)
- Προσπαθήσαμε με το σώμα μας να πάρουμε τη μορφή σχημάτων με διάφορους τρόπους
- Τα φτιάξαμε με πλαστελίνη
- Παιχνίδι ομαδοποίησης αντικειμένων (Συγκέντρωσα διάφορα αντικείμενα με διαφορετικό σχήμα και το κάθε παιδί διάλεγε ένα αντικείμενο και το τοποθετούσε κάτω απο το σωστό σχήμα)
Έπειτα
μετρήσαμε πόσα αντικείμενα βρήκαμε για το κάθε σχήμα και γράψαμε απο κάτω τον αριθμό.
Τοποθέτησα σε τέσσερα διαφορετικά σημεία της τάξης τα εξής αντικείμενα: ένα cd, ένα τετράγωνο τουβλάκι απο το οικοδομικό υλικό , ένα τρίγωνο -κομμάτι απο παζλ και ένα ορθογώνιο - κομμάτι απο ένα τρενάκι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 4 ατόμων και έπρεπε να ακολουθήσουν γρήγορα και σωστά δικές μου εντολές.
π.χ. -Γρήγορα όλοι στο τρίγωνο
-Τώρα όλοι μαζί στο κύκλο
-Η Μαρία να πάει στο τρίγωνο και οι υπόλοιποι στο τετράγωνο
-Όλοι μάζι στο αντικείμενο που έχει ίδιο σχήμα με τα γυαλιά που φοράει ο Γιώργος
Το διασκεδάσαμε πολύ
Μάθαμε
ρίμες για τα σχήματα απο το
Meleniro
Παίξαμε με τον
πίνακα διπλής εισόδου που βρήκα απο το ιστολόγιο της
Ανθής
Αρχικά τα παιδιά τοποθετούσαν τα σχήματα στη σωστή θέση...
Και έπειτα έψαχναν να βρουν που είναι το λάθος στον πίνακα.... και το διόρθωναν...
Το κάθε παιδί
έκοψε απο ένα τρίγωνο, ένα τετράγωνο, ένα ορθογώνιο και έναν κύκλο. Έπειτα το
κόλλησε σε χρωματιστό χαρτί.
Και επειδή τα σχηματάκια μας έχουν και αυτά το καθένα το δικό τους όνομα όπως έχουμε και εμείς, γράψαμε το όνομα απο πάνω. Τα παιδιά αποφάσισαν ότι ήθελαν να το γράψουν μόνα τους και όχι να τους το γράψει η κυρία (όπως είχα σκεφτεί αρχικά να κάνω).
Ενώσαμε τις γραμμούλες ώστε να εμφανιστούν τα γνωστά μας σχήματα και έπειτα τα χρωματίσαμε
Όλα τα παραπάνω τα ενώσαμε και έτσι δημιουργήσαμε τα βιβλιαράκια μας για τα σχήματα.
Φανταστήκαμε ποιοι και πως θα ήταν οι κάτοικοι στη χώρα των σχημάτων και κάναμε τη παρακάτω ομαδική εργασία (μέχρι και κυκλικά σκουλαρίκια βάλαμε!!!!)
Tα παιδιά έφτιαξαν όμοια με τα αρχικά σχήματα στα φτερά της κάθε πεταλούδας:
και μετά τις ζωγράφισαν με ξυλομπογιές: